torstai 16. marraskuuta 2017

Milloin tarvitaan vaatimuksenmukaisuustodistus

Milloin tarvitaan ? EU-alueelta tuotu 1. E-tyyppihyväksyntänumeroa (merkkiä, alkaa e-kirjaimella) USA:sta tuotu 4. Mistä tahansa tuotu ennen 1. Uusi Ministi täällä kyselee viisaammilta että saako -malliseen Cooper S:ään mistään muualta tuollaista todistusta kun BMW:ltä? Eli tuotatin Saksasta tuollaisen menopelin ja nyt tulli pyytelee todistusta. Jotain juttuja luin BMW foorumilta, siellä oli jotkut saanut kopion ihan tuosta vaa. Vaatimuksenmukaisuustodistus ? Tämän sanahirvityksen hankkiminen ja tarvitseminen autoa tuodessa muuttoautona Suomeen. Kulkeeko jossain vuosimallissa raja?


Jos tarvitaan niin kelpaako myös erikielinen paperi? Merkitystä ei ole sillä, tuleeko auto Eu-alueelta vai muualta. Ja mitä tulee perusmersun todistukseen, niin ei tarvita ainakaan vuosimalleihin, jotka on otettu käyttöön ennen -9 koska kaikki tarvittavat, melut, päästöt ym löytyvät saksan otteelta.


Tämän voi milloin tahansa tarkistaa ja jos vaaditaan niin kyseenalaistaa ja kysyä, mitä tietoa ei ole otteelta saatavilla? CE-merkintä on näkynyt tuotteissa jo vuoden ajan. Katsastusmies sanoi että yleisesti tarvitaan ,. Huomioi tilan korkeus nostinta valittaessa, sähköjohdot on helppo vetää myös kattoa pitkin mutta hydraulisissa nostimissa letkujen jatkaminen ei ole yhtä helppoa.


Osassa edullisimpia sähköhydraulisia nostimia voi olla myös yläkautta vedetty tasausvaijeri, jolloin yläkaari tarvitaan myös tueksi. Jos nostoapuvälineisiin ei ole mahdollista tehdä merkintöjä, niihin on lujasti kiinnitettävä levy tai muu vastaava alusta, jossa ensimmäisessä kohdassa tarkoitetut tiedot annetaan. Sivuvilkkuja lokasuojiin ei myöskään kaivattu, tulkinta siitä milloin etuvilkku näyttää riittävästi sivulle vaihtelee katsastusasemittain (ei tosin kukaan ole tässä viestiketjussa maininnut sivuvilkuista, mutta tuotakoon tämäkin asia esille).


Viimeisen päälle laite, mutta jäipä hyväksymättä, koska pitää olla vaatimuksenmukaisuustodistus päästöjen osalta. Auto on siis ollut vuotta rekisteröitynä EU:ssa (Saksa). Se on juuri päästömitattu Saksan katsastuksen yhteydessä ja tänään Suomen katsastuskonttorilla. Hiukan haastavampaa, mutta ei mahdotonta, on rekisteröinti Suomeen jos auto tulee Amerikkalaisilla Salvage-leimatuilla rekisteriotteilla.


Ajoneuvolle voidaan antaa. Riippuen autosta, voi olla,että tarvitset COC - todistuksen. Kysy katsastajalta ennen kuin katsastat.


Jos tuot rekisteröimättömän pyörän COC - todistus tarvitaan aina. Todistus voi siis olla myös muun, katsastajan luotettavaksi. Ei kenelläkään ole sattumoisin tuota paperinpalaa ? Jos löytyy niin varmaankin. Elintarvikkeita valmistava yrittäjä on vastuussa tuotteensa turvallisuudesta – omavalvonta on työkalu, jonka avulla tämä varmistetaan.


Lisäksi huolella toteutettuna omavalvonta parantaa yrityksen tuotteiden laadukkuutta, asiakastyytyväisyyttä ja toiminnan tehokkuutta sekä kehittää tuotannon taloudellista kannattavuutta kun asiat tehdään kerralla oikein. Väärin asennettu hammashihna saattaa rikkoa moottorin. Vaihto ei myöskään ole helppoa.


Ammattiosaamisen lisäksi tarvitaan erikoistyökaluja sekä alkuperäisia asennusosia. Parempi jättää vaihto Volkswagen-jälleenmyyjän tehtäväksi. Tietoturvallisuuden omavalvonta: suunnitelma ja toteuttaminen , Juha Mykkänen, THL, 31.


Slideshare uses cookies to improve functionality and performance, and to provide you with relevant advertising.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit