torstai 7. maaliskuuta 2019

Myyntikirje b2b

Myyntikirje on kuin myyntimies, jonka lähetät asiakkaan tai prospektin luokse. Ja parhaat myyjät kertovat koko tarinan ja jokaisen syyn ostaa. Hyvä kirje tekee samoin.


Esimerkiksi kirjoitin juuri yhdelle tunnetulle, kotimaiselle asiakkaalleni kuuden sivun kirjeen, jolla hankimme uusia kuukausilahjoittajia. On b2b myyntiä, puhelinmyyntiä, sekä liikkeessä pääasiassa kuluttajille tapahtuvaa face to face myyntiä. Omat myyntihommat ovat painottuneet pääasiassa b2b myyntiin sekä puhelinmyyntiin. Viime kevään Smartum myyntiprojekti tapahtui aluksi pelkän puhelimen välityksellä, eikä se lähtenyt toimimaan ollenkaan.


Kannattaako minun tilata tämä? Kyllä, koska voit soveltaa samaa myyntiprosessia myös kuluttajille myynnissä, jotta pääset eroon karmeista kylmäsoitoista ja myyt enemmän. Sama menetelmä toimii sielläkin.


Ennen kuin luet itse kaavaa, niin lue tämä tärkeä asia. Copywriting on (tekstillä) myymistä. Tavalliseen myyntitilanteeseen on myös olemassa kaavoja, mutta niiden käyttäminen ei tee automaattisesti niiden käyttäjästä huippumyyjää. Myynnin näkökulma on b2b -myynnissä eli yritys myy toiselle yritykselle. Lukijoiden suosituin artikkeli koskee myynti- markkinointikirjeen laatimista.


Artikkelin lisäksi on myös e-kirja nimeltä Myyvän kirjoittamisen aakkoset, joka on ladattavissa pdf:nä Tuotteet ja kirjat osiossa. Tämä sama ketju näyttäytyy B2B -myynnissä näin: Ensin markkinoidaan, sitten tehdään asiakashankintaa, myydään, suunnitellaan, asennetaan, luovutetaan, ja lopuksi hoidetaan jälkitoimet. Kaikki yrityksethän haluavat kerätä myös palautetta.


Hyödynnä tätä tylsyyttä. B2B -viestinnässä on helppo erottua henkilökohtaisella viestinnällä, joka on kirjoitettuminulta sinulle, ilman hengetöntä jargonia pursuten, jota johtajat lukevat – tai esittävätlukevansa – päivittäin. Ensin varoituksen sana, tämä on blogiksi naamioitu myyntikirje. Päätimme neljä vuotta sitten keskittyä palvelemaan pääasiassa kuluttajamyyntiä tekeviä yrityksiä, myynnin parantamisessa ja lisäämisessä. Yhtenä suurimpana syynä tähän oli, että keskittymällä ja fokusoimalla tekemistämme kuluttajamyyntiin, halusimme tulla suomen parhaaksi kuluttajanmyynnin osaajaksi.


Huono on tietysti sen vastakohta: vastaanottaja ei noteeraa eikä lue sitä. Yleensä riittää että kirjeen avulla löytyy sellaisia asiakkaita, jotka tarvitsevat tuotettasi tai palveluasi nyt juuri. B2B -puolella asiakkaaseen ei pidetä yhteyttä, portfoliossa ei ole palveluita, joiden avulla asiakkaan kanssa voidaan rakentaa pitkäkestoisia asiakassuhteita.


Yksi yrittäjäkollega sanoi taannoin, ettei ehdi pitää yhteyttä ja kehittää olemassa olevia asiakassuhteita tarpeeksi, kun aika menee uusien asiakkaiden hankintaan. Sähköposti toimii myös B2B maailmassa. Lyhyt ytimekäs viesti joka ei tuoksu mainonnalta vaan on muodoltaan keskustelunomainen, toimii jopa kylmään kohderyhmään liidin hankintamenetelmänä. Muista sisällyttää arvoa tai hyöty mitä voit vastaanottajalle tuoda.


Omaa yritystä vuoden päivät kohta pitäneenä pitäisi ilmeisesti saada yritystään tunnetummaksi, tilauksia on toisinaan ollut hyvin,. Suoramainoskirje Kirjettä pidetään koko suoramainonnan parhaana välineenä. Kirjeen hyvyys suoramainonnan välineenä juontuu sen hyvästä kohdistettavuudesta ja sen voimaan herättää kiinnostusta.


Kaupankäyntiviestinnässä on aina mukana myyntikirje. Eräälle konsultille luomani myyntikirje viisinkertaisti myyntikäyntien määrän. Kun hän soitti prospektille kirjeen jälkeen, asia oli jo tuttu ja riitti, että hän sopi tapaamisajan esittelylle. See more ideas about Beautiful christmas scenes and Best social media campaigns.


Saleslion on suomalainen internetmarkkinoinnin asiantuntijayritys. Käänämme internetin mahdollisuudet mitattavaksi liikevaihdoksi yrtyksellesi. Hae opiskelemaan: Lisähaku 2. Master of Business Administration, Professional Sales Management (op, vuotta) The degree programme in Professional Sales Management is meant for.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit