torstai 21. helmikuuta 2019

Junalla venäjän läpi kiinaan hinta

Liput voi hankkia myös etukäteen Suomesta käsin joko matkatoimistojen avustuksella tai Venäjän rautateiden verkkosivuilta. Matkatoimistojen palveluihin tukeutuessa on syytä muistaa, että liput voivat maksaa moninkertaisesti matkatoimiston kautta hankittuna kuin itse lippuluukulta ostettuna. Trans-Siperia -junareitti on maailman pisin junareitti. Matkan varrella voi vaihtaa junaa, ja päätyä esimerkiksi Mongoliaan tai Kiinaan.


Junamatka Helsingistä Moskovaan kestää noin kahdeksan ja puoli. Onko kellään kokemusta matkustamisesta junalla läpi Venäjän Kiinaan. Olen lukenut jostain, että toimii jotenkin tänä päivänäkin. Olen halunnut tehdä tämän matkan monta vuotta ja ensi kesänä olisi aikaa ja mahdollisuutta.


Venäjän ja Kiinan välillä liikennöi sekä venäläisiä että kiinalaisia junia. Junien aikatauluja voi tarkastella englanninkieliseltä aikatauluhakusivulta käyttämällä junan numeroa, tai Venäjän rautateiden sivulta. Lippujen varaaminen voi olla vähän vaikeaa.


Jos aiot pysähtyä useita kertoja, voi olla halvempaa varata liput pienempiin mutta hitaampiin venäjän sisäisiin juniin. Reittivaihtoehtoja on moneen lähtöön, valitse omasi ja lähde seikkailuun! Tässä on junamatkojen kuningas – reissu, jota et halua missata!


Ota yhteyttä jo tänään! Legendaarinen junamatka halki Venäjän , Siperian ja Mongolian on eittämättä yksi maailman hienoimmista junamatkoista ja sen viehätyksen voi kiteyttää vanhan sanontaan: elämä on matka, ei päämäärä. Junalla matkustetaan jopa aikavyöhykkeen halki, joten aurinko nousee ja laskee aivan mielivaltaisesti. Venäjän rajojen sisällä sekä junan että juna-asemien aikataulut noudattavat aina Moskovan aikaa riippumatta siitä millä aikavyöhykkeellä juna fyysisesti puuskuttaa.


Meno junalla Helsinki-Peking Mongolian läpi ja lentäen Finnairilla Pekingistä suoraan takaisin Helsinkiin. Lähdöt joka maanantai Helsingistä Moskovaan Tolstoi- junalla. Helsinki-Moskova-Peking (yötä junassa). Moskovasta lähtö edelleen seuraavana iltana kohti Pekingiä.


Viisumeiden osto on toinen pakollinen rahareikä. Suomalainen saa viisumit sekä Kiinaan että Venäjälle hyvin helposti täyttämällä muutamia lomakkeita. Kuitenkin parin vuoden ajan toiseen suuntaan on kulkenut satunnaisesti rahtijunia vieden Suomen metsäteollisuuden tuotteita Kiinaan.


Kiina on viime vuosina panostanut osana Vyö ja tie -hanketta (One Belt One Road) sen ja Euroopan välisiin raideyhteyksiin. Jäähdytettyä sianlihaa on tarkoitus viedä Kiinaan Venäjän läpi junalla. Atria on valmis lastaamaan testikontin heti, kun logistiikkayhtiöltä saadaan lupa. Hirvijärven mukaan tullimuodollisuuksien varmistaminen Venäjän läpi on vielä auki. Säilyvyysaika jäähdytetyllä lihalla on maksimissaan päivää.


Reissuilta on palannut kotiin varsin tyytyväistä sakkia. Kun Traveller Oy matkatoimisto kysyi yhdessä Suomen Blogimedian kanssa, voisinko ajatella itseäni ryhmänvetäjänä myös pitkällä junamatkalla halki Venäjän , vastasin tietysti heti JOO! Kyseessä on siis alustava yhteistyökuvio minun, Suomen Blogimedian ja Traveller Oy:n kanssa.


Kukaan ei oikein tiedä tarkkaan, kuinka monta ihmistä asuu Metro Manilassa eli Filippiinien ainoassa todella suuressa kaupungissa. Metro Manila ei ole yksi kaupunki (Manila on vain pieni osa pääkaupunkiseutua) vaan se koostuu yli kymmenestä erillisestä kaupungista. Korkein arvio Metro Manilan asukasluvusta on miljoonaa. Jättijuna puksuttanut Siperian halki Kiinaan – vientiyritykset miettivät matkan hintaa.


Nurminen Logistics järjestelee säännöllistä junayhteyttä Suomesta Kiinaan. Ensimmäisen junan kokemukset ja rahdin hinta ratkaisevat, kuinka moni yritys ryhtyy käyttämään rautateitä Kaukoidän viennissään. Vaunuille logistiikkayhtiö ostaa vetopalvelun kaikissa maissa, joiden poikki se suomalaisia metsätuotteita kuljettaa. Pohjanvirran mukaan suorat rautatiekuljetukset Kiinaan ja Kiinasta tuovat suomalaiselle kaupalle ja teollisuudelle yhden kilpailuedun lisää. Suosittelen tsekkailemaan hintoja tuolta Venäjän rautateiden verkkosivuilta, esimerkiksi täällä esitellystä taulukosta ja kyselemään erinäisiltä matkatoimistoilta.


Rautatiekuljetus on merikuljetusta nopeampi ja lentorahtia edullisempi vaihtehto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit