torstai 5. tammikuuta 2017

Viestinnän peruskysymykset

Viestinnän tavoitteet. Myös verkkotuotannon tavoitteet tulee tehdä selviksi niin, että ne vastaavat oman yhteisön pyrkimyksiä. Monikielisen akateemisen viestinnän keskus. Tutkimuksessa haluttiin selvittää myös viestinnän peruskysymykset : mitä, miten, miksi, kuka ja kenelle viestitään.


Erityisesti laajamittaisten viestintäkampanjoiden vaikuttavuuteen ja huomioon kohdistuu suuria odotuksia. Kampanjoita suunnitellessa viestinnän ja markkinointiviestinnän peruskysymykset on käsiteltävä aina uudelleen. Miten viestiä, että toivottu tapahtuisi? Tapahtumamarkkinoinnin ja viestinnän tavoitteena on saada mahdollisimman paljon kohderyhmään kuuluvia osallistujia paikan päälle.


Tapahtumarkkinointi on ensisysäys, joka herättää kiinnostuksen ja laittaa mielikuvituksen laukkaamaan. Ole siis rohkea ja persoonallinen. Kuuntelemisen taidot ovat keskeisiä puheviestintätaitoja ja puheviestinnän havainnoimisessa ne ovat erityisen tärkeitä.


Puheviestinnässä kuuntelemisella voidaan tarkoittaa sekä verbaalisen että nonverbaalisen viestinnän havainnoimista ja tulkintaa. Taitava kuuntelija. Osaa seurata sisällön rakentumista. Asennetta tarvitaan enemmän kuin rahaa. Manninen on kouluttanut yrityksissä ja erilaisissa organisaatioissa viestintätaitoja jo parikymmentä vuotta.


Mikä ihmeen viestintäsuunnitelma? Tapahtumien olennainen osa on viestintä niin sisäinen kuin ulkoinen viestintä. Sisäisellä viestinnällä pyritään jouhevaan tapahtumatuotantoon ja ulkoisella viestillä pyritään saamaan tapahtumalle huomiota ja ennen kaikkea yleisöä.


Jokaisella tapahtumalla ja viestinällä on. Yksinkertaisimmillaan taulukko, jossa on lueteltu viestinnän toimenpiteet, aikataulut ja vastuuhenkilöt. Toimenpiteet mietitään vasta tavoitteiden ja kohderyhmien päättämisen jälkeen. Suunnitelma voi olla pieniä tekoja - helppoja ja arjessa toimivia juttuja. Kaikkea ei kannata yrittää tehdä!


Laadullisen analyysin peruskysymykset Laadullisen tutkimuksen teoreettiset taustaoletukset ja niihin perustuvat tutkimusasetelmat. Laadullinen tutkimusprosessi aineiston keruusta analyysiin, raportointiin ja julkaisemiseen. Muuttuvat tilatarpeet ovat haaste. Toimitilan tulisi aina vastata kunkin yrityksen yksilöllisiä tarpeita, niin toiminnallisesti kuin kustannuksiltaankin.


Yleispäteviä neuvoja on vaikea antaa, mutta tietyt peruskysymykset ovat kaikille yhteisiä. Yrityksen sijainti on vahva signaali ja joskus keskeisin valintakriteeri. Työ- ja elinkeinopolitiikan yhtyeensovittamisen peruskysymykset (TEM) Innovaatiopolitiikan lähtökohdat (TEM) Kohti hiilineutraalia taloutta: kestävää kasvua edistävä energia- ja ilmastopolitiikka (TEM) Lapsen aika. Kysymystyyppejä on erilaisia. Myynnin peruskysymykset ovat avoimet kysymykset, koska ne ovat paras keino hankkia tietoa.


Käyttämällä avoimia kysymyksiä myyjä ei sorru olettamaan vaan antaa asiakkaalle tilaa vastata. Avoimia kysymyssanoja ovat mm. Kun muutoksen ensimmäiset merkit ovat ilmassa, usein aktiivisina toimijoina ryhdymme myös kertomaan muutoksesta saman tien.


Mitä isommasta muutoksesta on kysymys, sitä perustellumpaa on kuitenkin myös muutoksen viestinnässä ottaa pieni tuumaustauko ja hahmottaa, pohtia, selvittää, suunnitella sekä asettaa tavoitteita. Näitä sisältöjä jaamme viestinnän , koulutuksen ja sidosryhmätyön avulla. Tuotamme myös työeläkejärjestelmän talouteen ja sijoitustoimintaan liittyviä analyysejä ja muita aineistoja. Toimintamme perustuu työeläkealan monipuoliseen asiantuntemukseen, hyviin verkostoihin ja selkeään viestintään. Kyky käyttää kieltä on ihmeellisimpiä asioita ihmisyydessä.


Monissa näkemyksissä juuri ihmisen pitkälle kehittynyt kielikyky, abstraktin ja symbolisen viestinnän hallitseminen, on ihmislajin tärkein erityispiirre. Sanan sisältöä, sen sisältämää merkitystä, voi kutsua ”käsitteeksi”. Tervetulotilaisuus COMS-tiedekunnan opiskelijoille järjestetään ma 27.


Journalistiikan ja viestinnän opiskelijoille tarkoitetut orientoivien opintojen kokoontumiset löytyvät JOVY1-jakson tiedoista opetusohjelmasta. Muistiepeli on suunnattu pääasiassa 6–10-vuotiaille lapsille. Jos selkeitä ja helposti sovellettavia säännöksiä ei saada aikaiseksi, epätietoisuus yritystoiminnan ja työelämän piirissä jatkuu.


Tämä johtaa myös siihen, että työelämän sähköpostia koskevat oikeudelliset peruskysymykset joudutaan ratkaisemaan tuomioistuimissa – käytännössä nimenomaan rikosprosesseissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit