Löysinkin tietoa juuri tuolta skallin linkin takaa. Tosiaan aikeissa aloittaa kuljetusyrittäminen. Mitä on kuunnellu juttuja ja lukenut palstoilta niin näyttää olevan eripuraisia kommentteja työn kannattavuudesta.
Onko Itellalla vuosittain uudistuvat sopimukset jakelukuljetuksille? Dhl taitaa käyttää upk:ta omissa alihankinnoissaan? Arjessa kuljetusyrittäminen usein sekoitetaan ajoneuvon kuljettamiseen, esimerkiksi taksinkuljettaja- ja taksiyrittäjä-käsitteet menevät sekaisin. Näillä ei kuitenkaan ammattitaidon osalta ole kovinkaan paljon yhteistä. Ajoneuvon kuljettajan osaaminen liittyy ajoneuvon kuljettamiseen sekä siihen liittyvään käytännön työhön.
Onneksi sain paremman duunin, niin voin edelleen palkallisena pohdiskella näitä. Tuli mieleen toinen alaan liittyvä toimi. Nimittäin kiinteistöhuolto-toiminta. Eli avolava-auto, jolla hoidellaan aurauksia, hiekoitusta, kesäisin nurmen leikkuuta. Hänen mukaansa kuljetusalalla parasta on, että kaikki päivät ovat erilaisia.
Huolimatta kaikesta nykyajan tekniikasta ei arvaamattomilta yllätyksiltä kuitenkaan vältytä. Kun autoa pyörii maanteillä, niin yhden auton renkaan hajoaminen voi sotkea koko päivän aikataulut. Sellaista kuljetusyrittäminen pahimmillaan tai. Tärkeimmät ajankohtaiset talousuutiset, pörssikurssit ja kattavat sijoittajapalvelut löydät Kauppalehdestä. Minkälaisia tuntiveloituksia voi tuollaisena paketti-, tai kuorma-autoa ajavana mattojen vaihtajana odottaa?
Ymmärtääkseni se perustyö - kuljetusyrittäminen ei ole kovin kannattavaa, kun tuntíveloitukset ovat niin pieniä. Mielessä kävi siis perustaa firma (ostaa auto, käteisellä) ja alkaa heittää mattokeikkaa. OLEN JUKKA PEKKARINEN. Olen kuljetusalan rautainen ammattilainen, kokemusta on kertynyt jo yli vuoden verran, eli olen työskennellyt alalla jo pikkupojasta lähtien.
Keski-suomen yrittäjät ry Luotamme tulevaisuuteen Tulevaisuudessa pk-yrityksillä on yhä vahvempi rooli suomalaisen yhteiskunnan pyörittämisessä. Yritysten määrä on Suomessa noin ja Keski-Suomessa noin Pk-yritysten osuus yrityksistä on yli ja yksityisen sektorin työpaikoista yli on pk-yrityksissä. Länsi-Suomen Kuljetusyrittäjät ry:n toimisto sijaitsee Turussa Puutarhakadulla.
Kuljetusyrittäminen on näiden vuosien aikana muuttunut paljon, mutta ainahan yrittäjyys on ollut haasteellista”, sanoo Siitonen. Tällaisessa tilanteessa erityisesti yrittäjien ja yrittäjäkuljettajien työpanos on korvaamaton. Syitä mainitsemaasi hintojen polkemiseen on varmasti monia, mutta olisiko yksi syy se, että nykyään kuljetusyrittäjäksi ryhtyminen on ehkä vähän liian helppoa ja yrittäjäksi ryhdytään monesti vain siksi, (anteeks vaan hieman ruma ilmaisu) kun ajaminen on niin helkkarin kivaa ja vielä kivempaa on, kun on oma nimi auton kyljessä. Autonkuljettajat ja kuljetusliikkeet ajetaan alas Suomessa.
Kohta Suomen teillä ”kruisailee” romanialaiset autonkuljettajat. EU ajaa kabotaasin vapauttamista koko Euroopassa, myös Suomessa. Mikäli tämä toteutuu – suomalainen kuljetusyrittäminen loppuu siihen.
Miksi se on niin vaikeaa alkaa rahastamaan ulkomaisia rekkoja Suomen teillä? Pihan aurauksen hinta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.