tiistai 19. kesäkuuta 2018

Aida malli esimerkki

Aida edulliseen hintaan. Ilmainen toimitus yli € tilauksille. Monet myyntityötä tekevät työskentelevät esimerkiksi digitaalisen mainonnan, bannereiden ja näyttökertojen maailmassa ja miettivät miten voivat yhdessä luoda mielenkiintoisen ja tuloksia tuottavan kampanjan ilmoituksineen. Ja se epäonnistuu kovasti.


Attention = herätät huomion 2) Interest = herätät kiinnostuksen 3) Desire = saat aikaan (lisäät) ostohalua 4) Action = saat asiakkaan toimimaan. Vaikuttamisen malli ANSVA sopii erityisesti kasvokkain tapahtuvaan myyntityöhön. Attention: Kerro juttu, tarina, väite, kysymys tai esimerkki.


Need: Saa asiakas toivomaan muutosta ongelmaansa. Satisfaction: Esitä ratkaisu ja perustele väitteitäsi vetoamalla esimerkkitapauksiin, kokemuksiin, tutkimuksiin tai asiantuntijoihin. Tilatkaa PETER HAHNin verkkokaupasta, laadukkaiden naisten- ja miestenvaatteiden erikoisosaajalta. Malli MS1sisältää. Sen ensimmäinen A on attention eli huomio, I on interest, D on desire ja viimeinen A on action.


Kirjeessä on siis ensin herätettävä huomiota, sitten kiinnostusta, sitten halua ja lopuksi toimintaa. Konkreettinen esimerkki - miten asiakas käyttää tuotettasi tai palveluasi? Metafora - onko yrityksesi toimintaa mahdollista kuvata kielikuvan avulla? Social proof - onko sinulla jo asiakkaita tai muita referenssejä? Avoin kysymys - samaistuuko kuulija tunnistamaasi ongelmaan tai ratkaisun hyötyyn?


Laaja valikoima, osta nyt. Esimerkissä on kyse huomiosta, eli siitä voimasta, joka käynnistää aktiivisen ostopäätösprosessin. Ihmisten huomiosta kisaavat joka ainoa hetki sinun lisäksesi tuhannet muutkin yritykset. Tässä mallissa pallo on sinulla ja sinä ”herättelet” asiakkaan huomion. Tällöin kiteytetysti kerrottuna siis prosessi etenee seuraavasti.


Tamperelainen taloyhtiö valitsi mallistomme rauta-aidan rauhoitamaan pihapiiriään. Kestävä ja helppohoitoinen aita rajaa selkeästi taloyhtiön tontin ja sopii erittäin hyvin ympäristöönsä. Takorauta-aita hinnasto Mittatilauksena suunnitellut takorauta aitaelementit kustannusarvioineen. Kaavan nimi tulee englannin kielen avainsanoista attention, interest.


Haastattelutilanteessa kyky kertoa omasta osaamisesta tavalla, joka aidosti vakuuttaa rekrytoijan, on kultaa. AIDA –mallissa on tärkeää. Alkujaan lyhyeksi myyntipuheeksi syntynyt hissipuhe on alkanut yleistymään myös työnhaun kilpailluilla markkinoilla. Kohdevalaisimia on useita, ja ne ovat yleensä monimetalli- tai halogeeni- tai ledvalaisimia.


Kohdevalo korostaa yksityiskohtia ja herättää huomion. Ensiksi herätetään asiakkaan huomio, esim. It is a model used in marketing that describes the steps a customer goes through in the process of purchasing a product. Kirjoita alas keskimääräinen kuukausitulosi viimeisen kuukauden ajalta.


Sitten kirjoita ylös se, paljonko haluaisit kuukausitulojesi olevan. Vakuuta ja vaikuta puhumalla 1. Iltapäivän sisältö: 1. Puhe-esitykseen valmistautuminen 2. Rakenne, sisältö ja tyyli 3. Sanaton viestintä 4. Havainnollistamisen keinot ja välineet 6. Esiintymisjännitys voimavaraksi 7. Vaikuttamaan pyrkiviin puhe-esityksiin voi soveltaa ANSVA-kaavaa: Attention - herätä kiinnostus kerro juttu, tarina, esimerkki esitä kärjistetty väite tai kysymys 2. Need - herätä tarve syventyä asiaan esitä väite, jota puolustat kerro uhkaavia esimerkkitapauksia yritä saada kuulija toivomaan muutosta 3.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit