perjantai 7. lokakuuta 2016

Riskientunnistamiskoulutus tavoite

Jos olet saanut henkilöautokortin (B) ennen 1. Riskientunnistamiskoulutus korvaa entisen syventävän vaiheen. Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa ajokorttia suorittavan liikenteen vaaratekijöiden havainnointiin, tunnistamiseen sekä riskien ennakointiin ja välttämiseen. Nyt ei enää tarvitse käydä harjoitteluvaihetta, ja entisen syventävän vaiheen tilalle tulee riskientunnistamiskoulutus.


RISKIENTUNNISTAMISKOULUTUS. Koulutuksessa keskitytään vaikeissa olosuhteissa ajamisen valmiuksiin, tuetaan sääntöjä noudattavan, turvallisen ja vastuullisen ajotavan omaksumista sekä vahvistetaan valmiuksia välttää liikenteen vaaratilanteita ja onnettomuusriskiä lisääviä tekijöitä. Hinnat löydät täältä.


Mini-, Basic- ja Premium-paketteja). Traficom on palveleva liikenteen ja viestinnän lupa-, rekisteri- ja valvontaviranomainen. Ajoitpa sitten omistus- tai työsuhdeautoa, seuraavan menopelisi valinta on tähänastisista ratkaisevin. Kohderyhmänä opetuslupaoppilaat, 30. EAS-koulutus 1€ - h teoriaa - oppimismateriaali Riskien tunnistamiskoulutus 4€ Hinta sisältää: - teoriaa, ajo-opetustuntia, joista kaksi liikenteessä, yksi Jalasjärven liukasradalla ja yksi (pimeä) simulaattorilla Jalasjärven radalla.


Opettajiemme tavoite on tehdä sinusta turvallinen ja vastuuntuntoinen kuljettaja. Heidän ammattitaisella opastuksellaan saat parhaan mahdollisen opin liikenteeseen. Tutustu opettajiimme täällä. Täyden palvelun toimisto. Meillä sinusta pidetään hyvää huolta ilmoittautumisesta aina ajokortin suorittamiseen asti.


Ajatus on kaunis, mutta pedagogisesti teho on poissa, koska ajotaito ei ole vielä kehittynyt eikä omia kokemuksia ei ole pohdittavaksi. Perusasiat opitaan, mutta järjen käytön opettaminen jää erityisesti teoriaopetuksen supistumisen vuoksi vähemmälle. Hintaan lisätään ajoharjoitteluradan käyttömaksu €. Tämä koulutus tulee suorittaa ennen ajokoetta. Tavoite on että oppilaan ajaminen on itsenäisellä tasolla tullessa tähän koulutukseen.


Ajo-opetus ajetaan autokoulun autolla. Voit valita ilmoittautuessa perinteisen luokka-opetuksen tai verkko-opetuksen. Koulutuksen sisältö voisi pitkälti vastata nykyisen syventävän vaiheen sisältöjä (esityksessä tosin koulutuksen paikka on sijoitettu väärään kohtaan, jolloin sen hyödyt menetetään).


Autokoululupa vaaditaan jatkossakin ammattimaiseen ja kaupalliseen toimintaan. Myös liikenneopettajalupa säilyy. Tavoitteen saavuttamiseksi myös tämä koulutus olisi annettava liikenneturvallisuusalan ammattilaisen toimesta autokoulussa tai koulutuksen tavoite ja sisällöt huomioon ottaen koulutukseen voisivat soveltua myös muut erikseen hyväksyttävät toimijat, joilla olisi liikenneturvallisuusalan tai muun liikenneturvallisuuteen liittyvän alan. Toimintamme tavoite on yksinkertainen mutta vaativa: Kouluttaa itsenäisesti liikenteessä toimeentulevia, hyviä kuljettajia - sellaisia joille uskaltaisi omaa autoaan lainata, omat lapsensa kyytiin uskoa - ja ennen kaikkea itse samoilla liikenneväylillä pelkäämättä kulkea! B-luokassa (henkilöautokortti) annettaisiin riskientunnistamiskoulutusta kahdeksan tuntia, josta vähintään puolet olisi ajo-opetusta.


Opetuk-sen menetelmät ja tavat muuttuvat ja siksi uudistuksen tavoitteiden mukaisesti olisi myös tässä koulutuksessa sallittava uusien opetusmenetelmien ja toteutustapojen kehittäminen koulutusta ja sen toteutusta tiukasti rajaamatta. Ajokorttilain uudistamisen myötä ajokortin suorittajan pakolliset teoria- ja ajotunnit vähenevät huomattavasti: Jatkossa B-ajokorttia suorittavalta vaaditaan neljän tunnin teoriaopetus, kymmenen ajotuntia sekä riskientunnistamiskoulutus , joka sisältää neljä tuntia teoriaopetusta ja neljä ajotuntia. Oletko alle 30-vuotias?


Hae tänään erityisesti sinulle tarkoitettuun maksuttomaan uravalmennukseen, joka alkaa 8. Todellakin kaukaisilta tuntuivat ajat kWh Leafilla tehdyistä mökkimatkoista ja tuntien kestoisista lataustauoista matkan varrella. Nyt uudella Leafilla toteutuu seuraavan sähköautoni tavoite , että pääsen mökille ilman yhtään välilatausta. Sen puoleen tämä matkatarina on lyhyt: Lähdin täydellä akulla ja ajoin perille. Tavoite on, että viikonlopun jälkeen kotiini Karkkilaan on tuliaisina seitsemännet poronsarvet, Salo summaa. Arctic Lapland -ralli on Salon ja Pasi Kilpeläisen ensimmäinen yhteinen ralli.


Kilpeläisellä on kakkosohjaajan tehtävistä lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus muun muassa Joonas Lindroosin ja Marko Männyn viereltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit