keskiviikko 26. lokakuuta 2016

Kuljetusyrittäjän päiväraha

Mikäli työntekijä on estynyt tunnin aikana ruokailemasta asemapaikkakunnalla, maksetaan osapäiväraha 1euroa siten, että esteen alkamisesta laskettua täyttä tunnin jaksoa kohti maksetaan 2euroa. Mikäli vuorokausilepo vieraalla paikkakunnalla ylittää tuntia, maksetaan korotettu päiväraha 3euroa. Sen verran ideoita ja ajatuksia tullut että ilmeisesti tämmöistä toimintaa pystyy harjoittamaan osuuskunnan kautta.


Jolloin olet työsuhteessa osuuskuntaan. Näin ollen et ole lainsuojaton yrittäjä vaan palkansaajalle kuluvat etuudet. Myös päiväraha kuuluvat. Olisi ainakin turvallista kokeilla.


Minä tein noita kuorma-autohommia koulun ohessa ja kyllähän ne oli raskaita ja äärimmilleen venytettyä hommaa. Päivät oli miltei aina ylitöitä 6-päiviä, tehty fiksusti että oli ylimääräinen vapaapäivä niin ei tarvinnu maksaa isoja ylityökorvauksia (ylityöt meni jotenkin 2viikon cycleissä). Download Lyhyesti. Matkakustannusten verotukseen muutos. Päivärahat ja kilometrikorvaukset 2006.


Yhden auton kuljetusyrittäjän ohjeelliseksi vuosityötuloksi muodostuu täystyöllisyydellä (2tuntia/auto) ja prosentin suuruisella yrittäjälisällä laskettuna noin 5euroa vuodessa. Mikäli yrittäjällä on useampia autoja, tulee vuosituloon lisätä 8euroa kutakin tehokkaassa käytössä olevaa ajoneuvoa kohden. Opinnäytetyön tiivistelmä Yhteiskuntatieteiden, liiketaluden ja hallinnn ala Liiketaluden kulutushjelma Tradenmi (AMK) Tekijä Niina Hyrkäs Vusi 20Ohjaaja Jrma Mölläri Timeksiantaja X Työn nimi Sähköalan yrityksen perustaminen Sivu- ja liitemäärä Tässä pinnäytetyössä keskitytään yrityksen perustamiseen liittyviin asiihin ja liiketimintasuunnitelman laatimiseen. Liikennevalvontaa ohjaavia linjauksia ei ole kuvattu missään asiakirjassa. Pääkirjoitus Kuljetus Haavisto puuautoilee Kuljetusyrittäjän puheenvuoro Rekkakolari Turbocompound-Volvo tulee Salakuvat uudesta FM-Volvosta Ajotesti: Scania P2Ivecoon tulee sauna Ajokoe Iveco Daily Raskaiden vinjetin valmistelu.


Ei ollut paskanpuhuja. Nelostuoppi maksoi 80-luvun vaihteessa ton kakskymppiä ravintolassa, kolmostahan ei mistään silloin saanut. Euroopan Unionissa kabotaasi on yksi kuumista perunoista. Parliament wants new road toll and labor rules for truck drivers”. Merkittäviä hyötyjiä kabotaasista ovat suuret huolintaliikkeet ja teollisuus.


Itäeurooppalaisen kuljettajan kuukauden palkka voi olla 89euroa, jonka päälle tulee pieni päiväraha. Tästä tulee mieleen, kun opiskelin logistiikkaa ja kävin nimeltä mainitsemattoman kuljetusyrityksen työharjottelussa. Onhan se kieltämättä aika hullua hommaa, kun auto lastataan aamulla ihan täyteen ja vietetään seuraavat 12-15h toimittaessa auton sisältöä yksityisille ja yrityksille. No sinänsä samaa mieltä. Minkä hyvänsä ammattiliiton vaikutusvallan väheneminen on hyvä asia.


Kuljetusyrittäjien kannalta vain ikävää kun pitäisi kilpailla kustannustasoltaan huomattavasti köykäisempien yrittäjien kanssa. Hän on kymenlaaksolaisen kuljetusyrittäjän poika, ja tottui jo lapsena ottamaan tilauksia vastaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit