maanantai 19. joulukuuta 2016

Näin minä haluan

Vihkonen on saatavissa ilmaiseksi Memoria-toimistoista. Näin minä haluan -vihkonen on tarkoitettu omien hautajaisten ennakkosuunnittelua varten. Mitä omaisten tulisi tietää hautausjärjestelyistäni? Vihkoseen on koottu asioita, joista on usein vaikea puhua etukäteen, mutta joista olisi tarve ilmaista omat toivomuksena.


Monilla meistä on toivomuksia hautajaistemme suhteen, mutta niistä puhuminen ennakkoon voi olla vaikeaa.

Hautajaiset tulisi aina järjestää vainajan toiveiden mukaan. Ota yhteyttä tai tule käymään. Avustamme tarvittaessa vihkosen täyttämisessä ja kerromme eri hautausvaihtoehdoista ja niiden kustannuksista. Halutessanne vihkonen voidaan tehdä kahtena kappaleena, joista toista Jokelan Hautaustoimisto tai muu Memoria-hautaustoimisto maksutta ja luotettavalla tavalla säilyttää. Näin käytät lomaketta Tämän lomakkeen avulla voit kertoa omista omat mielipiteesi.


Tämä asiakirja on hyvä säilyttää niin, että omaisten on helppo löytää se. Voitte kirjata ylös toiveenne hautajaisten järjestelystä hyvinkin yksityiskohtaisesti, tai halutessanne vain pääpiirteittäin. Voit sopia säilytyksestä esim.

Jo pienistäkin asioista on suuri apu omaisille. Olemme laatineet asiakirjan helpottamaan omaisten hautausjärjestelytyötä. Lue tarkemmat ohjeet itse tiedostosta. Lomake auttaa sinua kertomaan, miten haluat asua nyt tai tulevaisuudessa. Sitten nousin js menin kontilleni ja sanoin että nussi mua, poika työnsi kyrvän sisääni ja alkoi eläimellisen ja kiihkeen nainnin.


Sitten sanoi että kohta tulee ja otti kyrvän ulos pyytäen että saa tulla rinnoilleni, ruiskutti kunnon lastit ja sanoin että minä haluan että nussii minua lisää. Sain blogihaasteen kirjoittaa siitä, miten minä haluan muuttaa maailmaa. Otin haasteen vastaan. Se on sellainen maailmanparantaja. Olen aikoinaan kuullut sen niinkin usein, että aloin jo itsekin ajatella niin.


Sellainen maailmanparantaja on tyyppi, johon suhtaudutaan vähintäänkin hieman naureskellen ellei peräti suorastaan. Kun käytät kieltosanoja, kohdistat käytännössä huomiosi ja energiasi siihen, mitä et halua. Sitä vastoin kysy itseltäsi: Mitä minä haluan ? Kun keskityt myönteisiin asioihin kielteisten sijaan, käyttämäsi sanat muuttuvat. Ajattelin ensin kirjoittaa minäkin suomalaisuudestani, mutta sitten päätin lähestyä asiaa hieman eri kantilta.


Näin se menee, ei ole tasaiset halut. Mies haluaa harvemmin”, kirjoittaa nimimerkki haluttaahan tuo.

Jaa meillä taas minä haluan enemmän kuin mies, mielellään pari kertaa viikossa tai enemmän, mutta ei aina toteudu”, kertoo puolestaan nimimerkki T. Mä haluan sanoa sulle yhen jutun. Mä en tarvi sua mihinkään… en ihan oikeasti tarvi sua yhtään mihinkään. Mutta mä rakastan sua ihan joka solulla ja haluan olla sun kanssa” Vain muutama päivä sitten avasin suuni ja sanat tuntuivat ja tuntuvat edelleen hyvältä.


Palvelemme ma-pe klo 9. Minä riitän minulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Suositut tekstit